Wie heeft ervaring met Tirosint?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Esther33 »

Trouwens, lukraak ophogen zou het niet zijn. Bij mensen met medicatie streef je naar een tsh rond de 1. Staat ook in de richtlijnen van de huisarts. Daar ben jij nog niet. Bij de waarden die jij nu hebt zou ik me ook vermoeid voelen en hypo klachten hebben.
Hooelijk weet je snel meer!
Lind@
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2016, 22:41

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Lind@ »

Dank je wel. Maar volgens mij weet de HA wel wat ze doet.
Loesje1967
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2016, 08:19

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Loesje1967 »

Ik slik nu 6 weken tirosint, ben van heel veel nare bijwerkingen af, had nl restklachten bij thyrax, en ook bij euthyrox, voel me nu zoveel beter, eigenlijk geen bijwerkingen, ben bv 15 duizelig geweest, dat is nu gewoon over, ik heb alleen nog een wat lage tsh 0.05 en een t4 van 21, voel me er goed bij, ik en mijn arts hopen dat de tsh zich zelf nog wat herstelt, heb nl een hyperperiode achter de rug van 7 maanden euthyrox.

Kortom tevreden met tirosint
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Esther33 »

Wauw, wat fijn om te horen! Top dat het zo goed gaat! Zou inderdaad mooi zijn als de tsh nog iets stijgt (ik zou flinke hyper klachten hebben bij zulke waarden!).
Hopelijk kun je dit goede gevoel vast blijven houden. Geniet er van!
Laatst gewijzigd door Esther33 op 30 sep 2016, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Kiek »

Wil je dat de TSH nog iets stijgt, Loesje, dan zul je toch wel iets van je levothyroxine af moeten halen.
Zo'n stijging gaat niet vanzelf.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door mathilde »

volgens medicijn zorginstituut is de eigen bijdrage van een 200 mcg tirosint veel lager dan van de 100 mcg. Is de 200 tirosint niet te verkrijgen in NL?
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Esther33 »

De eigen bijdrage is ongeveer 7 euro voor 30 stuks, ongeacht de sterkte.
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door mathilde »

Dat houdt dan wel in dat ik het dubbele bedrag moet betalen, terwijl de 200 wel te verkrijgen in NL Ik heb 180 capsules van 100 mg gekregen dat is wel € 42,- in plaats van € 21,-- Op jaarbasis 720 capsules is € 168,-- en anders € 84,--. Ik moet al zoveel bij betalen bij mijn medicijnen vanwege het feit dat ik allergisch reageer op de generieke en dus aangewezen ben op de " echte".
Maar ik wil wel zeggen, dat ik nu 2 weken de tirosint gebruik en ik veel meer energie, (zin) heb om dingen te doen.
Overigens is mijn TSH 2aarde 0,06, en is volgens de internist net aanvaardbaar.
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door pga »

mathilde schreef:volgens medicijn zorginstituut is de eigen bijdrage van een 200 mcg tirosint veel lager dan van de 100 mcg. Is de 200 tirosint niet te verkrijgen in NL?
Zo te zien wel te krijgen en bijdragen zijn zo te zien ongeveer gelijk.
http://www.schildklier-forum.nl/viewtop ... t=10#p7141
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door pga »

Jeannette schreef: Mocht het toch niet lukken om goed ingesteld te raken op Euthyrox, overweeg ik alsnog Tirosint. Alleen het nadeel daarvan vind ik dat de laagste dosering 13 mcg is. Met Thyrax speelde ik een beetje met 6,25 mcg afhankelijk van mijn waardes. Met Euthyrox kan dat weer wel.
Liep ik ook tegenaan,ben eens gaan knutselen.Had 50 in huis ,wil naar 75.
De inhoud van de tirosint capsules is niet vloeibaar .
Wilde capsule eens leegtrekken met een kleine injectienaald,tot mijn verbazing lukte dat niet ,maar zag wel een blijvend spoor van de naald door de inhoud van de capsule lopen .Dat kan niet als inhoud vloeibaar is.
Heb toen met een nieuw stanleymesje da capsule doorgesneden .Hij blijkt gewoon kaarsrecht te kunnen worden doorgesneden.
Ook de binnenzijde is van een soort vast materiaal opgebouwd ,de inhoud loopt in het geheel niet weg en is bijna net zo vast(is iets meer ''kneedbaar'') als de buitenzijde.Je kan dus zelfs een halfje bewaren voor de volgende dag.
Altijd handig als de dosis eens verhoogd of verlaagd moet worden en er is nog niet meteen iets op recept in de apotheek te krijgen.

En het scheelt weer wat eigen bijdrage :mrgreen:
Plaats reactie